Wednesday 23 January 2019

"BALM BALMKAN ANAKMU"

Tasneem Naturel memperkenalkan Balm essentials oil yang dihasilkan dari bahan semulajadi (organic) yang selamat untuk dos bayi hingga dewasa. Dae nak share tentang 5 jenis Balm Tasneem ni ðŸ˜Š



Calm Time: Tasneem Naturel ada minyak pati geranium.
Diekstrak dari batang dan daun, ianya mampu melegakan tekanan, mengurangkan kemurungan, mengimbangi hormon dan melancarkan peredaran darah.

Minyak pati lavendar juga ada dengan memberikan rasa rileks pada saraf, menstabilkan mood & daya tumpuan yang lebih baik.

Frankinsense eo pula berperanan melegakan rasa bimbang & tekanan seseorang. Juga membantu merehatkan saraf dan meredakan kemarahan.

Ia juga sesuai untuk menenangkan dan merilekskan anak. Juga untuk mendapatkan daya tumpuan dan fokus yang lebih tinggi.




T-Rub: Minyak pati halia (ginger). Ia membantu masalah kembung perut & ketidakselesaan perut. Juga membantu pembuangan toksin dari badan. Paling utama, eo ginger ini merangsang pengeluaran jus gastrik & air liur yang boleh membantu dalam penghadaman.

Wild mint eo juga ada dalam resepi T-Rub. Di mana ianya membantu mengendurkan otot usus. Juga bertindak untuk membuang angin dalam perut dan membantu masalah ketidakhadaman.

Minyak pati serai pula berupaya meningkatkan fungsi sistem penghadaman. Ia juga membantu mengurangkan masalah usus & pencernaan. Di samping mencegah pembentukan gas yang berlebihan di dalam usus. 

Sesuai untuk sakit perut, gastrik, kembung perut, cirit- birit dan sembelit




Sleep Time: Mengandungi minyak pati kayu cedar. Ianya merangsang perembesan hormon melatonin iaitu hormon tidur. Hormon ini yang membolehkan seseorang tidur dengan lebih nyenyak. Ianya juga mampu untuk meningkatkan daya tumpuan.

Minyak pati lavendar pula mampu meningkatkan kualiti tidur, mood yang lebih stabil & juga daya tumpuan yang lebih baik.

Bergamot eo yang ada juga dapat mengurangkan ketegangan otot. Aromanya yang segar merangsang ketenangan dan rasa rileks dalam diri.

Minyak pati ylang ylang.
Membantu mengawal tekanan darah, mengawal corak pernafasan & mengurangkan adrenalin iaitu rasa bimbang, marah dan takut.

Sesuai untuk memudahkan tidur, mendapatkan tidur yang nyenyak dan juga untuk kanak² ADHD




CF-Rub: Mengandungi EO orange. Orange bagus kerana kaya dengan antioksida d-limonene. Membantu menghapuskan toksin dalam badan.

Eycalytus eo iaitu minyak pati kayu putih.
Berkesan merawat alahan dan resdung. Sangat membantu mencairkan kahak.
Dan ianya juga membantu merawat asthma dengan bertindakbalas terhadap membran mukus yang mana mengurangkan perembesan lendir.

Tea trea eo pula merupakan antibiotik yang terbaik. Ia membantu masalah pernafasan melegakan asthma,selesema dan batuk.
.
Ada juga eo cypress yang dapat menghapuskan kahak yang terkumpul dalam saluran pernafasan dan paru².

Sesuai untuk mengurangkan batuk berkahak, selsema, asthma dan suhu ketika demam..




Skeenz: Mengandungi 10 bahan-bahan organic perlembab terbaik yang dirumus Khas untuk kulit sensitive.dan mampu merawat sehingga ke lapisan dermis seperti: Beeswax,Shea butter,Olus oil,Argania spinosa,Octyldodecanol, Ribes Nigrun ( Blackcurent oil ),Helianthus Annuus ( sun flower ), Cardiospermum extract,Tochoperol, Rosmarinus O Cinalis (rosemary ) Leaf extract,Coco Caprylate/caprate

Sapu kan pada tempat yang bermasalah: Eczema, ruam, allergic, nanah, kudis, chickenpox, luka, gigitan serangga & nyamuk.


Nak dapatkan balm Tasneem, boleh hubungi Dae. Tekan saja link whatsapp ni:


Balm-balmkan Anakmu dengan Tasneem Balm!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...