Thursday 24 January 2019

Tips Bisnes Online

Sebagai penjual online, mungkin kita pernah lalui fasa-fasa down, putus asa dan stuck dan tak tau nak buat apa dah. Rasa dah buat macam-macam dah, tapi kenapa takder sale, kenapa belum ada hasil, kenapa tak konsisten sale yang kita dapat. 

Inilah lumrah dalam bidang bisnes, tak kiralah online mahu pun offline. Sebab itulah, hanya yang benar-benar kental saja mampu bertahan dalam dunia bisnes yang kejam mencabar ini!

Harini, Dae nak share dengan korang, Tips Bisnes Online yang boleh kita jadikan panduan dan semangat untuk terus berjuang!

Teruskan iklan!
💴 Walaupun friendlist facebook tak belanja Like atau komen
💴 Walaupun family sendiri tak beli apa kita jual
💴 Walaupun kawan sendiri tak pernah bagi semangat 
💴 Walaupun kadang terasa down sebab tiada siapa sudi tanya harga
💴 Walaupun terpaksa terima sindiran dari orang sekeliling
💴 Walaupun untung sikit tapi kita kerja keras
💴 Walaupun ada kawan Facebook yang akan remove kita dari friendlist diorang




Sebab bisnes mengajar kita erti tawakkal. Tawakkal selepas berusaha. Kerana bisnes mengajar kita berfikiran positif dengan orang-orang disekeliling kita. Kerana bisnes kita belajar bersabar mengendalikan emosi apabila berhadapan dengan pelanggan yang cerewet.



Belajar untuk menerima teguran, belajar mengakui kelemahan diri dan belajar berdikari. Kerana bisnes mengajar kita erti pentingnya silaturrahim. Kerana bisnes menjadikan kita manusia yang tidak pernah berputus asa.


Jadi berbisnes lah walaupun kita sudah kaya. Supaya dapat memupuk sifat positif dalam diri. Berbisneslah agar kita dapat menjadi penyumbang zakat yang banyak. Islam tidak melarang kita menjadi kaya-raya, asalkan kita sentiasa berada pada landasan yang betul. 
Selamat berbisnes online wahai rakan seperjuangan sekalian! Korang boleh baca sharing berkaitan motivasi dengan menekan link ini: Catatan Motivasi dan Rohani

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...